Haberler

12 Eylül 2013 Perşembe

Yeniliklerin Lideri Toyota, Son Teknolojileriyle Frankfurt’ta

Hidrojen Yakıt Hücreli Hibrit Sedan, FCV-R

Dünyada otomotiv üretimi ve hibrit araç satışıyla lider olan Toyota, 2013 Frankfurt Motor Show’da nihai hedef olarak belirlediği 0 emisyonlu hidrojen yakıt hücreli hibrit araç teknolojisinde gelinen son noktayı ultra-temiz enerji taşıyıcısı sedan modeli FCV-R ile gözler önüne serdi. 1992 yılından beri yakıt hücreli hibrit araç (FCHV) üzerinde çalışan ve kendi bünyesinde hidrojen yakıt hücresini ve yüksek basınçlı hidrojen tankını geliştiren Toyota, petrol yakıtlı motorun yerine yakıt hücresi kümelerini yerleştirerek HSD® teknolojisini FCHV’ye dönüştürme konusunda çalışmalarını Frankfurt Motor Show’da tanıtma imkanı buldu.

Pillerin dayanıklılığı ve güvenliği başta olmak üzere, maliyet azaltma konularında da araştırmalarına devam eden Toyota, geleneksel içten yanmalı motorların performanslarına eşdeğer sedan yakıt hücreli hibrit aracını (FCHV) 2015 yılında Japonya, ABD ve Avrupa pazarına sunacak. Bu model, Toyota’nın litre başına 3,0 kW ile dünyanın en yüksek güç yoğunluğuna sahip, ilk hidrojen yakıt hücreli 4 kapılı sedanı olacak. -30°C’de bile çalışabilen FCHV, 830 km’ye varan bir menzil sunarken, çevreye sadece su buharı salıyor.

Yaris Hybrid-R konsepti

Toyota, 2013 Frankfurt Motor Show’da Yaris Hybrid-R konseptinin dünya prömiyerini de gerçekleştirdi. Yaris Hybrid-R konsepti 1,6 lt benzinli global yarış motoru (GRE) ile birlikte çalışan iki güçlü elektrik motoru sayesinde akıllı 4 çeker performansı sunuyor. Toyota Motor Sporları Takımı için tasarlanan 4 silindirli 300 beygir gücündeki 1,6 turbo motor ile donatılan Yaris Hybrid-R’ın arkadaki iki tekerleği Yaris Hybrid modelinde de kullanılan 60 beygirlik elektrik motoru ile destekleniyor.
Fren sırasında depolanan enerjiyi süper kapasitör sayesinde 10 saniye içinde hızla şarj edilebilen Yaris Hybrid-R konsept, hız ve yüksek enerji yoğunluğu konusunda da spor bir otomobile uygun teknolojiye sahip bulunuyor. Hibrit otomobillerde kullanılan piller ile karşılaştırıldığında süper kapasitör daha yüksek güç yoğunluğuna ve çok yüksek verimlilikte şarj/deşarj hızına ulaşıyor.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder