Ferrari’den Frankfurt Şovu!
Ferrari
458 Speciale Frankfurt’ta İlgi Odağı Oldu!
Ülkemizde
Tofaş çatısı altında yer alan Fer Mas A.Ş. tarafından temsil edilen Ferrari’nin
en güçlü V8 modeli olan 458 Speciale, 65. Uluslararası Frankfurt Otomobil
Fuarı’nda tüm dünyaya tanıtıldı.
Fer
Mas Şirket Müdürü Ferhat Albayrak; “Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tüm dikkatleri
üzerine çeken ve Ferrari tutkunları tarafından merakla beklenen 458 Speciale’yi bu yıl sona ermeden
sahiplerine teslim etmeyi hedefliyoruz” dedi.
Ferrari, sınırsız
teknolojik yenilik ve araştırmaya dayalı temel felsefesi doğrultusunda, sıra
dışı modeli 458 Italia’yı, güç aktarım organı, aerodinamik yapısı ve aracın
temel dinamiklerini yeniden yorumlayarak, otomobilseverlerin beğenisine sundu.
Ülkemizde Tofaş çatısı altında yer alan Fer Mas A.Ş. tarafından temsil edilen
Ferrari’nin en güçlü V8 modeli olan 458 Speciale, bu yıl 65. kez kapılarını
açan Frankfurt Otomobil Fuarı’nda görücüye çıktı. Ferrari 458 Speciale,
aerodinamik özellikleriyle tamamıyla yeni bir spor araç konseptini temsil
ediyor. Ferrari 458 Speciale, 2.13 kg/hp’lik ağırlık/güç oranıyla, 0’dan 100
km/s hıza sadece 3.0 saniyede çıkarken, 0 – 200 km/s hızlanmasını da 9.1
saniyede gerçekleştiriyor. Fer Mas Şirket Müdürü Ferhat Albayrak; “Frankfurt
Otomobil Fuarı’nda tüm dikkatleri üzerine çeken ve Ferrari tutkunları
tarafından merakla beklenen 458 Speciale’yi bu yıl sona ermeden sahiplerine
teslim etmeyi hedefliyoruz” dedi.
Sıradışı
teknolojilerle eşsiz performans
Ferrari
458 Italia ve 458 Spider ile birlikte Maranello marka serisinde yer alan yeni
V8 Berlinetta motoru, performans ve sürüş hissini emsalsiz seviyeye çıkarmak,
her koşulda sorunsuz ve kolay bir kontrol sağlamak için tasarlandı. “En İyi
Performans Motoru” unvanını üst üste iki kez kazanan güç ünitesine büyük özen
gösteren Ferrari bu kapsamda, 135 hp/litre spesifik güç çıkışına sahip, 605
beygirlik en güçlü doğal havalandırmalı V8 motorunu üretti. Yeni V8 motor bu
özellikleriyle, yolda kullanılan doğal havalandırmalı bir motor için gelmiş
geçmiş en yüksek değerlere sahip bulunuyor. 458 Speciale üzerinde yapılması
hedeflenen aerodinamik değişiklikler, aracın formlarını şimdiye kadar hiç
olmadığı kadar performans odaklı hale getirmek amacıyla, Pininfarina ile
birlikte projeye önderlik eden Ferrari Stil Merkezi’nin çalışmalarına yön
verdi. Bu doğrultuda tasarlanan, aracın yere basma kuvvetini dengeleyen,
sürtünmeyi azaltan hareketli ön ve arka aerodinamik parçalar, 458 Speciale
modelini aerodinamik açıdan Ferrari tarihinin en verimli seri üretim aracı
haline getirdi. 458 Speciale’nin en yenilikçi özelliklerinden birini de, üst
limitlerde aracın kontrolünü sağlamayı kolaylaştıran ve böylece sürüş hissini
önemli ölçüde artıran “Savrulma Açısı Kontrol Sistemi” (SSC) oluşturuyor. SSC,
geliştirilen yeni bir algoritma sayesinde, aracın savrulmasının anlık analizini
gerçekleştiriyor, buradan elde edilen değerleri hedef değerle karşılaştırıyor
ve tork yönetimiyle, tekerlek arasındaki tork dağılımını optimize ediyor.
Ferrari’nin yeni hız makinesi, 9000 devirde 540 Nm’lik maksimum tork değeriyle
de farkını ortaya koyuyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder