Haberler

31 Temmuz 2013 Çarşamba

Ford Kuga 1.6 Ecoboost Selective Test ve Yorumları

Ford’un kompakt crossover SUV olarak nitelendirdiği Kuga, 2. nesliyle yeniden merhaba diyor. İki benzinli bir de dizel seçeneği ile satışta olan model 1.6 litre Ecoboost 182 PS versiyonuyla test konuğumuz oluyor. 6 ileri otomatik şanzıman ve sürekli değişken oranlı dört tekerden çekiş sistemiyle bakalım Ford Kuga nasıl bir performans grafiği çizecek?

Tasarım

Ford’un kinetik tasarım anlayışıyla yoğurduğu Kuga, SUV’ların bizce en yakışıklılarından. Ön tasarıma baktığımızda bir önceki nesile göre bu bölümdeki ızgara grupları daraltılmış. Sis farlarının bulunduğu alan genişletilip keskin hatlar ile desteklenerek daha dinamik bir tasarıma kavuşturulmuş. Ayrıca kullanılan piyano siyahı ve nikelaj kaplamalar bu bölümü fazlasıyla şık kılmış. Kaput üzerinden farlara ve ön ızgaraya inen keskin hatlar otomobile agresif bakışlar kazandırmış. Yan bölümde, keskin hatlar etkisini sürdürürken tekerlek kemerlerinde ve kapı altlarında kullanılan siyah mat detaylar aracın arazi karakterini nitelemiş. Arka bölüme geldiğimizde önceki nesle göre incelmiş ve yan bölüme taşırılmış farlar dikkat çekiyor. Bagaj kapağı üzerine de uzanan bu yapı arka bölüme bütünlük hissi kazandırmış. Arka tamponun alt bölümünde yer alan difizör ve iki yana konumlandırılmış egzoz sistemi bu bölümün sportif karakterini yansıtmış. Boyut disiplinine baktığımızda Kuga, 4524 mm uzunluğa, 1838 mm genişliğe, 1745 mm yüksekliğe ve 2690 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile Kuga rakibi Tiguan’dan 98 mm daha uzun, 29 mm daha geniş, 42 mm daha yüksek ve 86 mm daha uzun aks mesafesine sahip.


İç Mekân

Otomobilin içerisine geçtiğimizde diğer Ford modellerinde görmeye alışık olduğumuz bir iç mekân bizleri karşılıyor. Gösterge tablosunda kullanılan renkler son derece radikal. Direksiyon üzerinden otomobilin birçok özelliği kontrol edilebiliyor. Malzeme kalitesi ve işçilik konusunda sıkıntısı yer almıyor. Kullanılan piyano siyahı ve krom detaylar bu bölümü şık kılmış. Kuga, küçük eşya gözü konusunda da size gerek orta konsolda gerekse kapı içlerinde bölümler sunmuş. Vites önünde belli bir eşya gözü sunmayan Kuga, bunun yerine müzik sisteminin üstünde bir alanı kullanıma açmış. Biri gösterge panelinde ve diğeri müzik sisteminin üzerinde olmak üzere Kuga size iki adet bilgilendirme ekranı sunmuş. Gösterge panelindeki ekrandan otomobil ile ilgili bilgilere ulaşabilirken, orta konsoldaki ekrandan ise navigasyon paketi satın aldığınızda bu sistemin bilgilerine erişebiliyorsunuz. Bunların dışında, radyo ve geri görüş kamerası gibi özelliklerin kullanımı da sürücüye buradaki ekrandan sunulmuş. Sürüş pozisyonuna erişimde herhangi bir sıkıntı yer almazken ön ve arkada oturan bireylere sunulan alan sınıf ortalamalarında.  Eski versiyona göre özellikle arkada ciddi diz mesafesi artışı yaşanmış. İçeride sunulan bu alanın yanı sıra Kuga, bagaj bölümünde de 406 litrelik bir alanı sizlere sunuyor. Ancak rakibi VW Tiguan sunduğu 470 litre bagaj hacmiyle Kuga’yı geride bırakıyor. 


Motor

Ford Kuga’nın kalbinde 1,6 litre Ecoboost motora yer verilmiş. Bu motor 5700 d/d’de 182 PS güç, 1600 ila 5000 d/d’de 240 Nm tork değeri sunuyor. 6 ileri otomatik şanzıman ile kombine edilen bu ünite 1682 Kg ağırlığındaki Kuga’ya 9,7 saniyelik 0-100 değeri ve 200 Km/s’lik maksimum hız sunuyor. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketim değeri 7,7 litre olarak belirtilmiş.  Biz testimiz sırasında ise 10 litrelik değer elde ettik. Arazi ve performanslı kullanımlarda bu değerlere ulaşılırken Kuga dikkatli kullanımlarda bile makul değerler sunmakta zorlanıyor.  Kuga’nın benzinli seçeneğinde alışılmış tork konvertörlü otomatik şanzıman kullanılıyor. Çift debriyajlı, otomatikleştirilmiş Powershift şanzımansa sadece 2.0 litrelik dizel versiyonda bulunuyor.  


Konfor ve Yol Tutuşu

Ford Kuga’da bir önceki nesle göre daha sert süspansiyonlara yer verilmiş. Sert süspansiyonlar Kuga’nın yol tutuş karakterine katkı sağlasa da bir önceki nesildeki konforlu yapısını törpülemiş. Sürekli değişken dört tekerden çekiş sistemiyle arazide başarılı işler çıkaran model yol tutuş konusunda da bu özelliğinden faydalanıyor. Kuga limitleri çok zorlandığında önden kayma yaşatabiliyor. Birinci nesil Kuga’da Haldex 4x4 sistemi kullanan Ford, yeni versiyonda bu teknolojiyi terk ederek kendi geliştirdiği akıllı 4x4 sistemini kullanmaya başlamış. Başarılı çalışan bu sistem tekerlekler arasında gücü ihtiyaca göre dağıtıyor. Çok ağır arazı şartları hariç pek çok noktada Kuga’nın çekiş sorunu yaşayacağını düşünmüyoruz. Konfor konusunda ise sert süspansiyonlar keyif kaçırabiliyor. Model yüksek hızlarda motor ve yol sesini de kabin içine yansıtıyor. 


Güvenlik

Ford markasının 5 kapılı SUV modeli olarak bilinen Ford Kuga toplamda Euro Ncap testlerinde %94’lük başarı yüzdesiyle 5 yıldız almayı başardı.
Önden çarpışmalarda kabini sabit kalan Kuga sürücüye Göğüs bölgesi hariç maksimum güvenlik sağlarken, yolcuya ise göğüs ve ayak bölümü dışında maksimum güvenlik sağlamayı başarmıştır. Yandan çarpışmalarda araç araca durumlarda güvenliği üst seviyede tutabilmeyi başarırken, sabit bariyer çarpmalarında ise göğüs bölgesi dışında tüm uzuvlara maksimum seviyede güvenlik sağlamayı başarmıştır. Yayalar konusunda da güvenliği elden bırakmayan model bu başarıyı tampon ve kaput bölgesinde ki tasarıma borçlu gibi görünüyor. Arkadan çarpmalarda ise boyun bölgesine göstermiş olduğu maksimum seviyede güvenlik ile Ford Kuga Euro Ncap’den 5 yıldız almayı başardı. 


Yorum-Alper GÜLER

Tasarımdaki dinamikliğiyle hatırladığımız Ford Kuga yeni neslinde bu çıtayı oldukça yükseltmiş. Önceki modelde hatırladığımız direksiyon netliği ve yol tutuşu yeni nesilde de etkilerini gösteriyor. Ancak Kuga süspansiyon konusunda yeni yüzünde daha sert bir sisteme yer vermiş. Yol tutuşu konusunda avantaj sağlayan bu detay aracın konfor başlığını törpülemiş. 180 PS’lik ünite Kuga’nın en güçlü seçeneği fakat model bu değerden daha düşük bir güçteymiş gibi hissettiriyor. Arazi kullanımlarında ise sürekli dört çeker sistemi ve makul arazi açılarıyla Kuga, iyi işler çıkarıyor. Makul fiyatlı SUV… Böyle tanımlıyorum çünkü 4x4 ve otomatik seçeneğini 70 Bin TL’nin biraz üzerinde bir fiyat ile sunması bu cümlemi doğruyor. Ancak önünde engeller yok mu? Makul olmayan yakıt tüketimi ve hissedilemeyen performans en büyük handikapları.


Teknik Özellikler
Motor:1.6 Ecoboost 
Motor Hacmi:1597 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:182 PS 5700 d/d 
Maksimum Tork: 240 Nm 1600-5000 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma9,7 s
 Maksimum Hız:200 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:10,2 lt
 Şehir Dışı:6,3 lt
 Karma:7,7 lt
 Test:10 lt
 CO2 Emisyonu179gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4524 mm
 Genişlik:1838 mm
 Yükseklik:1745 mm
 Dingil Mesafesi:2690 mm
 Bagaj Hacmi:406 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:60 lt
 Boş Ağırlık:1682 kg
 Lastik Boyutu:235/50 R 18









































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder