Ford’un kompakt crossover SUV olarak nitelendirdiği Kuga, 2.
nesliyle yeniden merhaba diyor. İki benzinli bir de dizel seçeneği ile satışta
olan model 1.6 litre Ecoboost 182 PS versiyonuyla test konuğumuz oluyor. 6
ileri otomatik şanzıman ve sürekli değişken oranlı dört tekerden çekiş
sistemiyle bakalım Ford Kuga nasıl bir performans grafiği çizecek?
Tasarım

Ford’un kinetik tasarım anlayışıyla yoğurduğu Kuga,
SUV’ların bizce en yakışıklılarından. Ön tasarıma baktığımızda bir önceki
nesile göre bu bölümdeki ızgara grupları daraltılmış. Sis farlarının bulunduğu
alan genişletilip keskin hatlar ile desteklenerek daha dinamik bir tasarıma
kavuşturulmuş. Ayrıca kullanılan piyano siyahı ve nikelaj kaplamalar bu bölümü fazlasıyla
şık kılmış. Kaput üzerinden farlara ve ön ızgaraya inen keskin hatlar otomobile
agresif bakışlar kazandırmış. Yan bölümde, keskin hatlar etkisini sürdürürken
tekerlek kemerlerinde ve kapı altlarında kullanılan siyah mat detaylar aracın
arazi karakterini nitelemiş. Arka bölüme geldiğimizde önceki nesle göre
incelmiş ve yan bölüme taşırılmış farlar dikkat çekiyor. Bagaj kapağı üzerine
de uzanan bu yapı arka bölüme bütünlük hissi kazandırmış. Arka tamponun alt
bölümünde yer alan difizör ve iki yana konumlandırılmış egzoz sistemi bu
bölümün sportif karakterini yansıtmış. Boyut disiplinine baktığımızda Kuga,
4524 mm uzunluğa, 1838 mm genişliğe, 1745 mm yüksekliğe ve 2690 mm aks
mesafesine sahip. Bu değerler ile Kuga rakibi Tiguan’dan 98 mm daha uzun, 29 mm
daha geniş, 42 mm daha yüksek ve 86 mm daha uzun aks mesafesine sahip.
İç Mekân

Otomobilin içerisine geçtiğimizde diğer Ford modellerinde
görmeye alışık olduğumuz bir iç mekân bizleri karşılıyor. Gösterge tablosunda
kullanılan renkler son derece radikal. Direksiyon üzerinden otomobilin birçok
özelliği kontrol edilebiliyor. Malzeme kalitesi ve işçilik konusunda sıkıntısı
yer almıyor. Kullanılan piyano siyahı ve krom detaylar bu bölümü şık kılmış.
Kuga, küçük eşya gözü konusunda da size gerek orta konsolda gerekse kapı
içlerinde bölümler sunmuş. Vites önünde belli bir eşya gözü sunmayan Kuga,
bunun yerine müzik sisteminin üstünde bir alanı kullanıma açmış. Biri gösterge
panelinde ve diğeri müzik sisteminin üzerinde olmak üzere Kuga size iki adet bilgilendirme
ekranı sunmuş. Gösterge panelindeki ekrandan otomobil ile ilgili bilgilere
ulaşabilirken, orta konsoldaki ekrandan ise navigasyon paketi satın aldığınızda
bu sistemin bilgilerine erişebiliyorsunuz. Bunların dışında, radyo ve geri
görüş kamerası gibi özelliklerin kullanımı da sürücüye buradaki ekrandan
sunulmuş. Sürüş pozisyonuna erişimde herhangi bir sıkıntı yer almazken ön ve
arkada oturan bireylere sunulan alan sınıf ortalamalarında. Eski versiyona göre özellikle arkada ciddi
diz mesafesi artışı yaşanmış. İçeride sunulan bu alanın yanı sıra Kuga, bagaj
bölümünde de 406 litrelik bir alanı sizlere sunuyor. Ancak rakibi VW Tiguan
sunduğu 470 litre bagaj hacmiyle Kuga’yı geride bırakıyor.
Motor

Ford Kuga’nın kalbinde 1,6 litre Ecoboost motora yer
verilmiş. Bu motor 5700 d/d’de 182 PS güç, 1600 ila 5000 d/d’de 240 Nm tork
değeri sunuyor. 6 ileri otomatik şanzıman ile kombine edilen bu ünite 1682 Kg
ağırlığındaki Kuga’ya 9,7 saniyelik 0-100 değeri ve 200 Km/s’lik maksimum hız
sunuyor. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketim değeri 7,7 litre olarak
belirtilmiş. Biz testimiz sırasında ise
10 litrelik değer elde ettik. Arazi ve performanslı kullanımlarda bu değerlere
ulaşılırken Kuga dikkatli kullanımlarda bile makul değerler sunmakta
zorlanıyor. Kuga’nın benzinli
seçeneğinde alışılmış tork konvertörlü otomatik şanzıman kullanılıyor. Çift
debriyajlı, otomatikleştirilmiş Powershift şanzımansa sadece 2.0 litrelik dizel
versiyonda bulunuyor.
Konfor ve Yol Tutuşu

Ford Kuga’da bir önceki nesle göre daha sert süspansiyonlara
yer verilmiş. Sert süspansiyonlar Kuga’nın yol tutuş karakterine katkı sağlasa
da bir önceki nesildeki konforlu yapısını törpülemiş. Sürekli değişken dört
tekerden çekiş sistemiyle arazide başarılı işler çıkaran model yol tutuş
konusunda da bu özelliğinden faydalanıyor. Kuga limitleri çok zorlandığında
önden kayma yaşatabiliyor. Birinci nesil Kuga’da Haldex 4x4 sistemi kullanan
Ford, yeni versiyonda bu teknolojiyi terk ederek kendi geliştirdiği akıllı 4x4
sistemini kullanmaya başlamış. Başarılı çalışan bu sistem tekerlekler arasında
gücü ihtiyaca göre dağıtıyor. Çok ağır arazı şartları hariç pek çok noktada
Kuga’nın çekiş sorunu yaşayacağını düşünmüyoruz. Konfor konusunda ise sert
süspansiyonlar keyif kaçırabiliyor. Model yüksek hızlarda motor ve yol sesini
de kabin içine yansıtıyor.
Güvenlik
Ford markasının 5 kapılı SUV modeli olarak bilinen Ford Kuga
toplamda Euro Ncap testlerinde %94’lük başarı yüzdesiyle 5 yıldız almayı
başardı.
Önden çarpışmalarda kabini sabit kalan Kuga sürücüye Göğüs
bölgesi hariç maksimum güvenlik sağlarken, yolcuya ise göğüs ve ayak bölümü
dışında maksimum güvenlik sağlamayı başarmıştır. Yandan çarpışmalarda araç
araca durumlarda güvenliği üst seviyede tutabilmeyi başarırken, sabit bariyer
çarpmalarında ise göğüs bölgesi dışında tüm uzuvlara maksimum seviyede güvenlik
sağlamayı başarmıştır. Yayalar konusunda da güvenliği elden bırakmayan model bu
başarıyı tampon ve kaput bölgesinde ki tasarıma borçlu gibi görünüyor. Arkadan
çarpmalarda ise boyun bölgesine göstermiş olduğu maksimum seviyede güvenlik ile
Ford Kuga Euro Ncap’den 5 yıldız almayı başardı.
Yorum-Alper GÜLER
Tasarımdaki dinamikliğiyle hatırladığımız Ford Kuga yeni
neslinde bu çıtayı oldukça yükseltmiş. Önceki modelde hatırladığımız direksiyon
netliği ve yol tutuşu yeni nesilde de etkilerini gösteriyor. Ancak Kuga
süspansiyon konusunda yeni yüzünde daha sert bir sisteme yer vermiş. Yol tutuşu
konusunda avantaj sağlayan bu detay aracın konfor başlığını törpülemiş. 180
PS’lik ünite Kuga’nın en güçlü seçeneği fakat model bu değerden daha düşük bir
güçteymiş gibi hissettiriyor. Arazi kullanımlarında ise sürekli dört çeker
sistemi ve makul arazi açılarıyla Kuga, iyi işler çıkarıyor. Makul fiyatlı SUV…
Böyle tanımlıyorum çünkü 4x4 ve otomatik seçeneğini 70 Bin TL’nin biraz
üzerinde bir fiyat ile sunması bu cümlemi doğruyor. Ancak önünde engeller yok
mu? Makul olmayan yakıt tüketimi ve hissedilemeyen performans en büyük
handikapları.
Teknik Özellikler |
Motor: | 1.6 Ecoboost | |
Motor Hacmi: | 1597 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 182 PS 5700 d/d | |
Maksimum Tork: | 240 Nm 1600-5000 d/d | |
Performans | | |
| 0-100 km/s Hızlanma | 9,7 s |
| Maksimum Hız: | 200 km/s |
| | |
Frenler | | |
| Ön: | Hava Kanallı Disk |
| Arka: | Disk |
| | |
Yakıt Türü | | Benzin |
Yakıt Tüketimi | | |
| Şehir İçi: | 10,2 lt |
| Şehir Dışı: | 6,3 lt |
| Karma: | 7,7 lt |
| Test: | 10 lt |
| CO2 Emisyonu | 179gr/km |
Boyutlar | | |
| Uzunluk: | 4524 mm |
| Genişlik: | 1838 mm |
| Yükseklik: | 1745 mm |
| Dingil Mesafesi: | 2690 mm |
| Bagaj Hacmi: | 406 lt |
| Yakıt Depo Kapasitesi: | 60 lt |
| Boş Ağırlık: | 1682 kg |
| Lastik Boyutu: | 235/50 R 18 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder