BMW modellerini dinamik ve performanslı yapılarıyla hepimiz
çok iyi biliyoruz. 2004 yılından beri E87 kasa koduyla yollarda olan 1 serisi,
2011 yılı Haziran ayından sonra F20 kodlu ikinci jenerasyonuyla karşımıza
çıktı. Şu an “Urban Line” , “Sport Line” ve “M Sport” paketleriyle sunulan
model, bu seçenekleriyle eskisinden daha verimli ve donanımlı bir araca
dönüşmüş. Benzinli üniteleriyle tüketicinin beğenisini kazanan model bakalım
1,6 litre dizel ünite ile nasıl bir grafik çizecek?
Tasarım
İç Mekân
Performans
Konfor ve Yol Tutuşu
BMW 116 dizelde orta sertlikte bir süspansiyonlara yer
verilmiş. Bu sayede asfalt üzerindeki irili ufaklı birçok çukuru başarılı bir
şekilde absorbe ederken, yol sesi ve motor sesini kabin içine almayarak
beğenimizi kazanıyor. Deri ve yan destekli koltuklarıyla konfor anlamında üst
seviyelere oynuyor. Yol tutuşu anlamında benzinli versiyonuyla tamamen farklı
bir karaktere sahip. Karoser salınımı yapan model virajlarda çok zorlandığında
ilk kaymayı önden gerçekleştiriyor.
Ancak korkmayın ESP sistemi siz rayında tutmak için elinden gelen her
şeyi yapıyor.
Güvenlik
BMW’nin yenilediği kompakt HB modeli 1 serisi EuroNcap
çarpışma testinden 5 yıldız aldı. Önden çarpışma testinde 1 serisinin kabini
tamamen stabil kaldı. Mankenlerin diz ve uyluk bölgesinde iyi koruma sağlandı.
BMW aynı korumayı farklı boylardaki mankenlerde ve farklı oturma
pozisyonlarında da tekrarladı. Yan çarpışma testinde de mankenlerin vücudunda
iyi koruma gözlendi. Defalarca yapılan yan direk çarpışma testinde ise
mankenlerin göğüs bölgesinde zayıf koruma olduğu tespit edildi. Arkadan
çarpışmalarda oluşan kamçı etkisine karşı ise BMW koltukları ortalama koruma
sağlayabildi.
Yorum-Alper GÜLER
Yüksek performansı ve sürüş dinamiği ile hatırladığımız BMW
1 serisi dizel ünitesiyle karakter değiştirmiş. Aslında bu ünitenin yapılma
amacı da bu... Efficient Dynamics teknolojisiyle yakıt tüketimi ve karbon
salınımında önemli azalımlar sağlanmasının yanı sıra, gerektiğinde yüksek
performansı da siz kullanıcılara sunabiliyor. Karakter değiştirmiş diyorum
çünkü dinamik sürüş yapısıyla hatırladığım model konfor odaklı bir otomobile
dönüşmüş. Yumuşağa yakın orta sertlikteki süspansiyonlar özellikle kombine
virajlarda fazla karoser salınımı yaparak sürücüyü korkutabiliyor. ESP sistemi
tamamen kapatılabiliyor, ancak bunu sadece boş alanda eğlenirken yapmanızı
tavsiye ederim. Buna ek olarak hissiz direksiyon can sıkabiliyor. Sürüş
modlarıyla fazla hisli değişimler göze çarpmıyor. Otomobilde en dikkat çeken
detaylardan birisi ise orta konsoldaki ekran. Basic modelde sadece geri park
sensörü işlevi olan bu bölüm, gerektiğinde tüm multimedya işlemlerinizi
gerçekleştirebiliyor. Fiyat disiplinine
baktığımızda test aracımızdaki gibi Basic donanımıyla birlikte satın alırsanız
87 bini biraz geçkin bir bedeli gözden çıkarmanız gerekecek. Düşük donanım
seviyesiyle bile rakiplerinden pahalı olan 116 dizel bu konuda biraz
düşündürücü.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.6 d | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 116 Bg 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 260 Nm 1750-2500 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 10,5 s | |
Maksimum Hız: | 195 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 4,4 lt | |
Şehir Dışı: | 3,4 lt | |
Karma: | 3,8 lt | |
Test: | 5 lt | |
CO2 Emisyonu | 99 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4324 mm | |
Genişlik: | 1765 mm | |
Yükseklik: | 1421 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2690 mm | |
Bagaj Hacmi: | 360 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 52 lt | |
Boş Ağırlık: | 1385 kg | |
Lastik Boyutu: | 195/55 R 16 H |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder