Dacia Lodgy’nin ardından Nevşehir’de deneme fırsatı
yakaladığımız ikinci modelse Dokker oldu. Dokker modelini Combi ve Van karoser
seçenekleriyle satışa sunan marka, özellikle esnafları etkilemeyi hedefliyor.
Lodgy gibi bu model de Fas -Tanca’da yepyeni fabrikada üretiliyor. Tesisin
yıllık üretim kapasitesi şu anda 170 bin araç olup, yakında yılda 400 bin araca
çıkacak. Dacia’nın yeni modeli Dacia Dokker ve Dokker Van, Türkiye’de 23.600
TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. YAZI: ALPER GÜLER
Farklar Ayrıntılarda Gizlidir
Kullanışlılık Ön Planda
Güvenilir ve Verimli Motorlar
Dacia Dokker ve Dokker Van, üç farklı motor seçeneği ile
satışa sunuluyor: 1,6 mpi 85bg benzinli motor, 1,5 dCi 75bg (Dokker Van) ve 1,5
dCi 90bg(Dokker Combi) dizel motorlar. Dizel motorların her ikisi de 4,5
litrelik ortalama yakıt tüketim değerlerine sahipken, 118g/km CO2 emisyonu
sayesinde Dacia eco² imzasını taşıyor.
Dacia Dokker ve Dokker Van’da bulunan fren sistemi, EBD
elektronik fren gücü dağıtım sistemine sahip ABS ve acil durum fren desteği de
dâhil olmak üzere Dacia Lodgy ile aynı.
Yolcuların azami düzeyde korunması için Dacia Dokker ve
Dokker Van’da Renault mühendisleri tarafından onaylanmış güçlendirilmiş bir
mimari yapı kullanılıyor. Dokker ve Dokker Van’ın yapısında çelik ile birlikte
enerjiyi daha iyi emen ve yayan malzemeler kullanılıyor.
Arka koltuklarda ISOFIX bağlantıları bulunuyor. Söz konusu
bağlantılar sayesinde çocuk koltukları tamamen emniyetli bir şekilde seyahat
edebiliyor.
Ticarette Başarılı Olabilecek mi?
Ticari oyuncular özellikle Türkiye şartlarında düşük fiyatlı
olduklarında ilgi çekerler. Dacia’da 23.600 TL’lik başlangıç fiyatıyla bunu
sağlamış görünüyor. 3 farklı motor seçeneğiyle kullanıcılara geniş bir tercih
platformu sunarken, 1.5litre 90 BG ünitenin sadece Combi versiyonunda sunulmuş
olması ve 50 litrelik taşıma kapasitesi farkı Van karoser tercih edecekleri bir
kez daha düşündürecek. Motordan bahsetmişken 1,5 litrelik 90 BG gücündeki bu
motorun performansını başarılı buldum. Yol tutuşu konusunda hissiz direksiyon
ve yüksek yapısı sebebiyle fazla karoser salınımı keyif kaçırsa da sınıf
ortalamalarında bir performans sunuyor. Ses yalıtımı konusunda kabine motor
sesi almayan Dokker, bolca yol sesi alıyor. Ancak ticari amaçlı kullanılacak
bir araç olarak düşünüldüğünde bu detay önemini yitiriyor. Fiyat disiplininde
23.600 TL başlangıç fiyatıyla rakiplerinin korkulu rüyası olan Dokker, bu
fiyatlar ile bol haneli satış rakamlarını rahat bir şekilde yakalayacak gibi
görünüyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder