Haberler

11 Haziran 2013 Salı

2013 Opel Mokka 1,6 Ecotec Test ve Yorum


Otomobil markaları tüm segmentleri dallandırıp budaklandırmaya devam ediyor. Firmalar ara segmentler oluşturarak üst segmentteki özellikleri ulaşılabilir araçlarda sunmayı hedefliyorlar. İşte bu dallanan ve budaklanan segmentler arasında B-SUV grubunun temsilcisi Mokka test köşemizin konuğu oluyor.

Tasarım

Opel, Mokka’da SUV segmentinin güçlü yönünü, sportif ruhu ve akıcı tasarımı bir arada sunuyor. Ön bölümde özellikle büyük ızgara üzerine nikelajla konumlandırılmış marka logosu dikkat çekiyor. Motor kapağı üzerindeki keskin hatlar ve şişkin çamurluklar otomobilin kaslı yapısını vurguluyor. Geriye doğru uzanan ön far grubu akıcı tasarımı desteklerken, ön çamurluktan arkaya doğru uzanan keskin çizgi ise dinamik yapıya destek veriyor. Arka bölümde ise ön tasarıma göre sadece bir görselle bizi karşılayan Mokka, nikelajlı marka logosunu burada da vurguluyor. Tampon ile “U” şeklinde bütünlük sağlayan stop grubu ve krom görünüm verilen difüzör arka bölümde dikkat çeken detaylar arasında. Boyutlarına baktığımızda ise Opel Mokka 4278 mm uzunluğa, 1777 mm genişliğe, 1658 mm yüksekliğe ve 2555 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile rakibi Nissan Juke’dan 143 mm daha uzun, 12 mm daha geniş ve 93 mm daha yüksek bir yapıya sahip.

İç Mekân

Opel Mokka, iç mekân konusunda ailesindeki modeller gibi benzer bir iç mekâna sahip. Kahverengi, siyah ve metal görünümlü detaylar ile kabin farklı kılınmaya çalışılsa da benzerlik apaçık kendini gösteriyor! İç mekân ergonomi anlamında sıkıntı yaratmazken, orta konsol daha önceki modellerde eleştirdiğimiz gibi tuş karmaşasından bir türlü kurtulamamış. Orta konsolda, kapı kenarlarında bolca irili ufaklı gözlere yer verilmiş. Sürüş pozisyonu konusunda ayarlanabilir koltuk ve direksiyon ile kısa sürede tercihinizi gerçekleştirebiliyorsunuz. Ayrıca koltukların yanlarında bulunan destekler ideal sürüş pozisyonunuzu destekleyen başka bir detay. Bagaj hacmi konusunda 356 litre ile rakibi Nissan Juke’dan daha geniş bir hacim sunmayı başarıyor.

Performans


Opel Mokka’nın kalbinde 1,6 litre Ecotec motor bulunuyor. Bu motor 6000 d/d’da 115 HP güç 4000 d/d’da 155 Nm tork değeri üretiyor. Turbo desteksiz benzinli ünite 0-100 Km/s hızlanmasını 12,5 saniyede tamamlarken, maksimum 174 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri ise 6,5 litre. Klasik benzinli motorlar klasmanında kalan bu motor 1,4 Turbo benzinli seçeneğinin ön plana çıkmasını sağlıyor. Bu ünite daha çok üst devirlerde canlı kalmayı başarıyor ancak bu limitlerde fazla gezerseniz iki haneli yakıt tüketim değerlini çok rahat bir şekilde görmeniz mümkün.

Konfor ve Yol Tutuşu

Opel, Mokka’da orta sertlikte süspansiyonlara yer vermiş. İnce yanaklı lastiklerin eşliğinde bu sistem size yolda bulunan irili ufaklı birçok çukuru hissettiriyor. Ses yalıtımı konusunda özellikle yüksek devirlerde bolca motor sesi alan kabin rahatsız eder nitelikte! Yol tutuşu konusunda yüksek yapısı ve dar iz genişliği nedeniyle başarılı grafik çizemeyen Mokka, bolca önden kayma yaşamanıza sebep oluyor. Birde bunun üzerine eklenen hissiz direksiyon, ESP varlığında bile güven sağlamayı başaramıyor. Hafif arazi karakterine baktığımızda ise Mokka 10,9 derecelik yaklaşma, 24,3 derecelik uzaklaşma açısına sahip. Arka alanda sunduğu açıyla sıkıntı yaratmayan Mokka, ön tampon uzunda yer alan detay ile yaklaşma açısını törpülüyor.

Güvenlik

Opel’in küçük ailelere yönelik olarak ürettiği Mokka, Euro Ncap’den 5 yıldız almayı başardı. Önden çarpışmalarda kabini sabit kalan Mokka yolcuya maksimum seviyede güvenlik sağlarken, sürücüye göğüs bölgesi hariç her uzvuna maksimum seviyede güvenlik sağlamış. Yandan araç çarpışmalarında güvenlik seviyesini üst düzeyde tutarken sabit bariyer çarpmalarında göğüs bölgesi hariç tüm uzuvlara maksimum seviye güvenlik sağlanmıştır. Arkadan çarpmalarda ise boyun bölgesinin iyi desteklenmesiyle yüksek puan alan Opel Mokka, sürücü aktif hız sınırlaması, sürücü emniyet kemeri hatırlatıcısı ve güvenlik asistanları ile 5 yıldız almayı başarmıştır.

Yorum-Alper GÜLER

“Asfalt SUV’si” bu şekilde ifade ediyorum çünkü Mokka gerek yaklaşma açısının yetersizliği gerek 2 tekerlekten çekiş sistemine sahip olması sebebiyle hafif arazide yeterli desteği veremiyor. Asfalt üzerinde rafine sürüş sağlayan model, klasik benzinli ünitesiyle keyifsiz de olsa performans sağlamaya çalışıyor. Ekonomik sürüş sağlamak isterseniz fazla sabırlı olmalısınız. Eğer sabrınızı kaybederseniz iki haneli tüketim değerine kavuşmanız içten bile değil. Dış tasarım anlamında kendine has kişiliği olan aracın iç mekânında da kendine özgü bir tasarımı olmasını beklerdim. Hafif arazi kabiliyetlerine baktığımızda ise yaklaşma açısının tampon altı eklentisiyle neredeyse sıfıra getirilmiş olması can sıkıcı. Viraj dinamiklerinde ise bolca önden kayan Mokka, yüksek yapısı ve hissiz direksiyonuyla kayma anında fazlaca kontralar isteyebiliyor. Opel Mokka fiyat konusunda da 59.500 TL’lere ulaşan bir etikete sahip. Rakipleri aynı fiyatta dizel ve güçlü üniteler sunarken Opel Mokka’nın işinin özellikle bu ünite ile zor olacağını belirtmeliyim.


Teknik Özellikler
Motor:1.6lt Ecotec 
Motor Hacmi:1598 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:115 HP 6000 d/d 
Maksimum Tork: 155 Nm 4000 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma12,5 s
 Maksimum Hız:174 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:8,4 lt
 Şehir Dışı:5,4 lt
 Karma:6,5 lt
 Test:9.2 lt
 CO2 Emisyonu153 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4278 mm
 Genişlik:1777 mm
 Yükseklik:1658 mm
 Dingil Mesafesi:2555 mm
 Bagaj Hacmi:356 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:54 lt
 Boş Ağırlık:1293 kg
 Lastik Boyutu:215/55 R 18















































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder