B sedan segmenti her yeni modellin eklenmesiyle git gide
kızışıyor. Skoda’nın Türkiye’de ilk kez İstanbul Autoshow 2012’de tanıttığı
iddialı sedan modeli Rapid, tasarımı ve ekonomik motorlarıyla dikkat çekiyor.
Üç farklı donanım paketi ve dört motor seçeneğiyle piyasaya sunulan Rapid’in
tasarımıyla kendinden sonraki modellere ışık tutacağı düşünülüyor.
Tasarım
İç Mekân
Motor
Skoda Rapid’in kalbinde 1,6 litre dizel bir ünite bulunuyor.
Bu motor 4400 d/d’da 105 Bg güç, 1500-2500 d/d’lar arasında 250 Nm tork değeri
üretiyor. Bu değerler ile 0-100 Km/s hızlanmasını 10,6 saniyede tamamlarken,
maksimum 190 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre ortalama
yakıt tüketimiyse 4,4 litre olarak belirlenmiş. Biz testimiz sırasında 5,7
litre gibi bir değer elde ettik.
Konfor ve Yol tutuşu
Skoda, Rapid’de serte dönük süspansiyonlara yer vermiş. Bu
özellik Rapid’in yol tutuşuna katkı sağlarken konfor özelliğini biraz olsun
törpülemiş. Yüksek hızlarda yol ve motor sesi alan kabin sakin sürüşlerde
yalıtım konusunda başarılı. Kombine ve keskin virajlarda sert süspansiyonun
avantajını kullanan Rapid, rakiplerine göre daha az gövde salınımı yaparak
başarılı bir grafik çiziyor. Ancak limitlerini çok zorlarsanız bolca önden
kayma yaşayabilirsiniz. ESP sistemi bu kaymalar esnasında sizi güvende tutmayı
başarıyor. Ancak rakipleri ESP sistemini her donanımda standart olarak sunarken
Skoda Rapid Ambition donanımdan itibaren ESP’yi standart olarak sunuyor.
EuroNcap
Çarpışma esnasında kabini sağlam kalan model sürücüye sağ
kaval kemiği haricinde maksimum koruma sağlarken, yolcununsa tüm uzuvlarına
maksimum koruma sağlamıştır. Yandan araç çarpmalarında da tüm uzuvlara mükemmel
koruma sağlayan Rapid, aynı başarıyı sabit bariyer çarpmalarında gösterememiştir.
Arkadan çarpmalarda ise boyun bölgesine sağlamış olduğu maksimum koruma ile
EuroNcap’den 5 yıldız almayı başarmıştır.
Yorum-Alper GÜLER
B sedan segmenti iyiden iyiye kızışıyor. Bu segment geniş
kabin ve bagaj hacminin yanı sıra ekonomik yönleriyle ön plana çıkıyor. Tasarım
anlamında segmentinin en çekici otomobilleri arasında olan model, keskin
hatlarıyla insanın çerisinde dinamizm ruhunu tetikliyor. Sürüşten bahsetmek
gerekirse 1,6 litre dizel ünite bu kasayı başarılı bir şekilde taşıyor. 105 Bg
gücünde ünite başarılı bir performans çizmesini sağlarken ekonomik olmayı da
başarıyor. 5 ileri manuel şanzıman otomobilin performansına büyük destek
olurken, kemikli geçişleriyle sportif şanzımanları hatırlatıyor. Direksiyon
tepkilerinin rakiplerine göre daha başarılı bir performans çizdiğini
söylemeliyim. Ancak fiyat disiplininde rakipleri full donanımlı versiyonları
43.00 TL civarında sunarken Skoda’nın Rapid için belirlemiş olduğu 49.900
TL’lik fiyatın otomobilin satış rakamlarını törpüleyeceğini düşünüyorum.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.6 TDI | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 105 Hp 4400 d/d | |
Maksimum Tork: | 250 Nm 1500-2500 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 10,6 s | |
Maksimum Hız: | 190 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 5,6 lt | |
Şehir Dışı: | 3,7 lt | |
Karma: | 4,4 lt | |
Test: | 5,7 lt | |
CO2 Emisyonu | 114gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4483 mm | |
Genişlik: | 1706 mm | |
Yükseklik: | 1461 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2602 mm | |
Bagaj Hacmi: | 530 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 55 lt | |
Boş Ağırlık: | 1190 kg | |
Lastik Boyutu: | 215/45/R16 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder