Chevrolet Aveo, Fiat Linea ve Hyundai Accent Blue gibi
rakiplerinin bulunduğu B segment sedanların arasında geniş bagaj hacmi ve uzun
dingil mesafesi gibi özellikleriyle ön plana çıkan Peugeot 301 Access, Active
ve Allure olmak üzere 3 farklı donanımla satılıyor. Tüm donanımlarında ESP
standart olarak sunuluyor. Geçtiğimiz aylarda 1,6 litre dizel motoruyla
testimize katılan 301, bu sefer 1,6 VTi benzinli ünitesiyle test konuğumuz
oluyor.
Tasarım
Tasarım anlamında 508’e benzerliğiyle dikkat çeken 301,
keskin hatlarıyla dinamik gibi görünüm kazanmış. 4.44 metrelik uzunluğundaki
Peugeot 301, rakipleri Hyundai Accent Blue’dan 7 cm daha uzun ancak Fiat
Linea’ya bu konuda yenik düşüyor. Peugeot uzunluk disiplininde bazı
rakiplerinin gerisinde kalsa da aks mesafesi konusunda rakibi Accent Blue’yu 8
cm, Fiat Linea’yı ise 4,7 cm ile geride bırakıyor. Bu değerler ile Peugeot 301
gerçekten de beklenilen ferahlıkta bir yaşam alanı sunuyor.
İç Mekân
Motor
Konfor ve Yol Tutuşu
Peugeot 301’de orta sertlikte bir süspansiyon kullanılmış.
Bu sayede 301, bozuk yollarda bile size sarsıntısız bir sürüş sunuyor. Dinamik
sürüşlerde gövdenin fazla yatması tedirginlik yaratırken ESP sistemi bu
tedirginliği gerektiği anda devreye girerek önlüyor.
Yorum-Alper GÜLER
Reklam sloganını tasarıma çok iyi yansıtan Peugeot, 508’e
benzer tasarımıyla ilk etapta dikkat çekebilir. Ancak bu otomobil sunduğu
birçok özellik ve detay ile bambaşka bir yapıya bürünüyor. 121 mm’lik diz
mesafesi 506 litrelik bagaj hacmi bu otomobilin en dikkat çekici detayları.
Motordan bahsetmek gerekirse 1,6 VTi ünite güç ve ekonomiyi birlikte sunmayı
başarılı bir şekilde gerçekleştiriyor. Özellikle otoban sürüşlerinde 6 ileri
şanzımanın olmaması motorun üst devirlerde kalmasına ve kabin içerisine ses
yansımasına sebep oluyor. Tabiî ki üst devirlerde gezmek yakıt tüketimini de
artırıyor. Ancak sakin kullanımlarda ekonomi yönünden kullanıcıyı üzmeyeceğine
inanıyorum.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.6 Vti | |
Motor Hacmi: | 1587 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 115 Hp 6050 d/d | |
Maksimum Tork: | 150 Nm 4000 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 9,4 s | |
Maksimum Hız: | 188 Km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 8,8 lt | |
Şehir Dışı: | 5,3 lt | |
Karma: | 6,5 lt | |
Test: | 7,5 lt | |
CO2 Emisyonu | 151gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4442 mm | |
Genişlik: | 1785 mm | |
Yükseklik: | 1466 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2652 mm | |
Bagaj Hacmi: | 506 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 50 lt | |
Boş Ağırlık: | 1090 kg | |
Lastik Boyutu: | 195/55 R 16 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder