Haberler

11 Haziran 2013 Salı

2013 Mazda 5 1.6 MZ-CD Sport Test ve Yorum

Aile otomobili olarak tanıdığımız MPV segmenti araçlar gün geçtikçe daha geniş ailelere hitap etmeye başlıyor. Ford Grand C-Max, Peugeot 5008 gibi seçeneklerle kızışan bu segmentte Mazda’nın oyuncusu ise Mazda 5 oluyor. Mazda 5’in boyutlarına baktığımızda 4585 mm ile Grand C-Max’den 60 mm, Peugeot 5008’den ise 51 mm daha uzun. Genişliğe baktığımızda ise 1988 mm ile segmentindeki rakiplerinden üstün. Yükseklikte ise rakiplerine yenik düşen Mazda 5, 38 mm fark ile Grand C-Max’den daha alçak kalıyor.

Tasarım

Tasarım anlamında Mazda 5 kendi ailesindeki bireylere oldukça benziyor. Izgara yapısı ve far grubu detayları bunun en büyük kanıtı. Ön bölümde arkaya doğru uzatılmış far grubu, çamurluk ve kaporta üzerinde bulunan keskin hatlar otomobilin sportif yapısını ön plana çıkarıyor. Yan bölüme geldiğimizde ise su dalgası şeklinde kombine edilmiş ön çamurluktan arkaya doğru uzanan bu yapı otomobile hoş bir hava katmış. Arka bölüme geldiğimizde ise kendine has bir tasarım bizleri karşılıyor. Bagaj bölümünün yan camları arka cam ile birleştirilerek bütünlük sağlanmış. Cam grubu önden arkaya doğru ton farkıyla karartılarak bütünlük desteklenmiş. Geniş camlar ve yüksek kabin yapısı otomobilin içerisinde ki ferah havanın habercisi.

İç Mekân

Mazda 5’in iç tasarımı ailedeki otomobillerin iç mekânıyla benzerlik taşıyor. Orta konsol ve direksiyon bu benzerliği destekleyen detaylar arasında. Sürüş pozisyonuna fonksiyonel koltuk sayesinde kolay erişim sağlanıyor. Direksiyonda derinlik ve yükseklik ayarını dilediğiniz şekilde ayarlayabiliyorsunuz, Ergonomi anlamında Mazda 5 size sıkıntı yaşatmazken, direksiyon üzerine konumlandırılmış tuşlar ile birçok özelliğe rahat bir şekilde ulaşmanızı sağlıyor. MPV segmenti otomobillerde eşya gözleri önemli bir konudur. Mazda 5 içerideki misafirlere kapı kenarlarında, orta konsolda, torpido gözü ve üzerindeki birçok alanda geniş imkân sunuyor. Mazda otomobillerinin birçoğunda el freni kolu Japon geleneği olarak yolcu koltuğuna yakın konumlandırılır. Ancak sportif modellerinde gördüğümüz bu detay Mazda 5’de tercih edilmemiş. Mazda bagajdaki 2 koltuğun da aktif edilmesiyle birlikte 7 kişiye rahat bir alan sunmayı başarıyor. Orta koltuklar gerektiğinde ileri geri hareket ile fonksiyonel yapısını gösteriyor. Ayrıca bu koltukların geriye doğru yatabilme özelliğinin de altını çizmeliyiz. Mazda 5’in arka iki kapısı da sürgülü olarak sunulmuş. Bu kapılar kumanda üzerinden, kapı kolu üzerinden ve direksiyonun sol tarafına konumlandırılmış düğmeler sayesinde otomatik açılıp kapanabiliyor. Arka iki koltuğa erişim için orta koltukların yanındaki kolu çekmeniz gerekiyor. Öne doğru yatan ve ilerleyen koltuk arka tarafa eşimde kolaylık sağlıyor. Orta koltuk 3 kişilik yer kapasitesine sahip. Ancak istenildiğinde koltuk altlarına gizlenmiş masaların yardımıyla portatif bir yapı kazanabiliyor. Bagaj kapasitesi 5 kişilik oturma düzeninde 780 litrelik kapasiteyle sınıf ortalamalarında olduğunu gösteriyor.

Performans

Mazda 5’in kalbinde 1,6 litrelik dizel motora yer verilmiş. Bu ünite 3600 d/d’de 115 beygir güç, 1750 ila 2500 d/d arası 270 Nm tork değeri üretiyor. Motor ekonomi odaklı olduğu için performans anlamında 1500 kg yakın gövdeye sınırlı seviyede performans sağlıyor. 0-100 Km/s hızlanmasını 13,7 saniyede tamamlarken, maksimum 180 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketimi 5,7 litre olarak belirlenmiş. Biz testimiz sırasında performanslı kullanımlar da 8,2 litrelik bir değer elde ettik.

Konfor Ve Yol Tutuşu

Mazda 5, geniş ailelere hitap ettiği için orta sertlikte bir süspansiyona sahip. Bu süspansiyon son derece konforlu ve rafine bir sürüş sağlayabiliyor. Aile otomobili kavramını taşıyan Mazda 5 yüksek hızlarda yol tutuşu konusunda sıkıntı yaratmazken, viraj performansının sınıf ortalamalarında olduğunu söyleyebiliriz. Yüksek hızda viraj içinde ilk kayma önden geliyor ancak ESP sistemi sayesinde bu olay büyümeden engelleniyor.

Yorum-Alper GÜLER


Geniş aileler eskiden sedan otomobilleri tercih ederlerdi. Günümüzde ise MPV segmenti araçlar geniş ailelerin gözdesi oldu. Aileler bu tarz araçları geniş iç hacim ve 5 yolcudan daha fazla kapasiteye sahip olduğu için tercih ediyorlar. Mazda 5, sürgülü kapısı ve sunduğu iç hacim ile beklentilere cevap veriyor. Beklentilerin hemen hemen hepsine cevap veren Mazda 5 aileler için iyi bir tercih olabilir, ancak 70 bin TL’yi bulan fiyat etiketiyle sahip olacak kişileri düşündürecek gibi görünüyor.

Teknik Özellikler
Motor:1.6 MZ-CD 
Motor Hacmi:1560 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:115 bg 3600 d/d 
Maksimum Tork: 270 Nm 1750-2500 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma13.7 s
 Maksimum Hız:180 km/s
   
Frenler  
 Ön:Havalandırmalı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:6.4 lt
 Şehir Dışı:4.6 lt
 Karma:5.2 lt
 Test:8.2 lt
 CO2 Emisyonu138gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4585 mm
 Genişlik:1988 mm
 Yükseklik:1615 mm
 Dingil Mesafesi:2750 mm
 Bagaj Hacmi:(5 koltuk tavana kadar)780 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:60 lt
 Boş Ağırlık:1490 kg
 Lastik Boyutu:205 55 R16












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder