Aile otomobili olarak tanıdığımız MPV segmenti araçlar gün
geçtikçe daha geniş ailelere hitap etmeye başlıyor. Ford Grand C-Max, Peugeot
5008 gibi seçeneklerle kızışan bu segmentte Mazda’nın oyuncusu ise Mazda 5
oluyor. Mazda 5’in boyutlarına baktığımızda 4585 mm ile Grand C-Max’den 60 mm,
Peugeot 5008’den ise 51 mm daha uzun. Genişliğe baktığımızda ise 1988 mm ile
segmentindeki rakiplerinden üstün. Yükseklikte ise rakiplerine yenik düşen
Mazda 5, 38 mm fark ile Grand C-Max’den daha alçak kalıyor.
Tasarım

Tasarım anlamında Mazda 5 kendi ailesindeki bireylere
oldukça benziyor. Izgara yapısı ve far grubu detayları bunun en büyük kanıtı.
Ön bölümde arkaya doğru uzatılmış far grubu, çamurluk ve kaporta üzerinde
bulunan keskin hatlar otomobilin sportif yapısını ön plana çıkarıyor. Yan
bölüme geldiğimizde ise su dalgası şeklinde kombine edilmiş ön çamurluktan arkaya
doğru uzanan bu yapı otomobile hoş bir hava katmış. Arka bölüme geldiğimizde
ise kendine has bir tasarım bizleri karşılıyor. Bagaj bölümünün yan camları
arka cam ile birleştirilerek bütünlük sağlanmış. Cam grubu önden arkaya doğru
ton farkıyla karartılarak bütünlük desteklenmiş. Geniş camlar ve yüksek kabin
yapısı otomobilin içerisinde ki ferah havanın habercisi.
İç Mekân

Mazda 5’in iç tasarımı ailedeki otomobillerin iç mekânıyla
benzerlik taşıyor. Orta konsol ve direksiyon bu benzerliği destekleyen detaylar
arasında. Sürüş pozisyonuna fonksiyonel koltuk sayesinde kolay erişim
sağlanıyor. Direksiyonda derinlik ve yükseklik ayarını dilediğiniz şekilde
ayarlayabiliyorsunuz, Ergonomi anlamında Mazda 5 size sıkıntı yaşatmazken,
direksiyon üzerine konumlandırılmış tuşlar ile birçok özelliğe rahat bir
şekilde ulaşmanızı sağlıyor. MPV segmenti otomobillerde eşya gözleri önemli bir
konudur. Mazda 5 içerideki misafirlere kapı kenarlarında, orta konsolda,
torpido gözü ve üzerindeki birçok alanda geniş imkân sunuyor. Mazda
otomobillerinin birçoğunda el freni kolu Japon geleneği olarak yolcu koltuğuna
yakın konumlandırılır. Ancak sportif modellerinde gördüğümüz bu detay Mazda
5’de tercih edilmemiş. Mazda bagajdaki 2 koltuğun da aktif edilmesiyle birlikte
7 kişiye rahat bir alan sunmayı başarıyor. Orta koltuklar gerektiğinde ileri
geri hareket ile fonksiyonel yapısını gösteriyor. Ayrıca bu koltukların geriye
doğru yatabilme özelliğinin de altını çizmeliyiz. Mazda 5’in arka iki kapısı da
sürgülü olarak sunulmuş. Bu kapılar kumanda üzerinden, kapı kolu üzerinden ve
direksiyonun sol tarafına konumlandırılmış düğmeler sayesinde otomatik açılıp
kapanabiliyor. Arka iki koltuğa erişim için orta koltukların yanındaki kolu
çekmeniz gerekiyor. Öne doğru yatan ve ilerleyen koltuk arka tarafa eşimde
kolaylık sağlıyor. Orta koltuk 3 kişilik yer kapasitesine sahip. Ancak
istenildiğinde koltuk altlarına gizlenmiş masaların yardımıyla portatif bir
yapı kazanabiliyor. Bagaj kapasitesi 5 kişilik oturma düzeninde 780 litrelik
kapasiteyle sınıf ortalamalarında olduğunu gösteriyor.
Performans

Mazda 5’in kalbinde 1,6 litrelik dizel motora yer verilmiş.
Bu ünite 3600 d/d’de 115 beygir güç, 1750 ila 2500 d/d arası 270 Nm tork değeri
üretiyor. Motor ekonomi odaklı olduğu için performans anlamında 1500 kg yakın
gövdeye sınırlı seviyede performans sağlıyor. 0-100 Km/s hızlanmasını 13,7
saniyede tamamlarken, maksimum 180 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika
verilerine göre karma yakıt tüketimi 5,7 litre olarak belirlenmiş. Biz testimiz
sırasında performanslı kullanımlar da 8,2 litrelik bir değer elde ettik.
Konfor Ve Yol Tutuşu
Mazda 5, geniş ailelere hitap ettiği için orta sertlikte bir
süspansiyona sahip. Bu süspansiyon son derece konforlu ve rafine bir sürüş
sağlayabiliyor. Aile otomobili kavramını taşıyan Mazda 5 yüksek hızlarda yol
tutuşu konusunda sıkıntı yaratmazken, viraj performansının sınıf
ortalamalarında olduğunu söyleyebiliriz. Yüksek hızda viraj içinde ilk kayma
önden geliyor ancak ESP sistemi sayesinde bu olay büyümeden engelleniyor.
Yorum-Alper GÜLER
Geniş aileler eskiden sedan otomobilleri tercih ederlerdi.
Günümüzde ise MPV segmenti araçlar geniş ailelerin gözdesi oldu. Aileler bu
tarz araçları geniş iç hacim ve 5 yolcudan daha fazla kapasiteye sahip olduğu
için tercih ediyorlar. Mazda 5, sürgülü kapısı ve sunduğu iç hacim ile
beklentilere cevap veriyor. Beklentilerin hemen hemen hepsine cevap veren Mazda
5 aileler için iyi bir tercih olabilir, ancak 70 bin TL’yi bulan fiyat
etiketiyle sahip olacak kişileri düşündürecek gibi görünüyor.
Teknik Özellikler |
Motor: | 1.6 MZ-CD | |
Motor Hacmi: | 1560 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 115 bg 3600 d/d | |
Maksimum Tork: | 270 Nm 1750-2500 d/d | |
Performans | | |
| 0-100 km/s Hızlanma | 13.7 s |
| Maksimum Hız: | 180 km/s |
| | |
Frenler | | |
| Ön: | Havalandırmalı Disk |
| Arka: | Disk |
| | |
Yakıt Türü | | Dizel |
Yakıt Tüketimi | | |
| Şehir İçi: | 6.4 lt |
| Şehir Dışı: | 4.6 lt |
| Karma: | 5.2 lt |
| Test: | 8.2 lt |
| CO2 Emisyonu | 138gr/km |
Boyutlar | | |
| Uzunluk: | 4585 mm |
| Genişlik: | 1988 mm |
| Yükseklik: | 1615 mm |
| Dingil Mesafesi: | 2750 mm |
| Bagaj Hacmi:(5 koltuk tavana kadar) | 780 lt |
| Yakıt Depo Kapasitesi: | 60 lt |
| Boş Ağırlık: | 1490 kg |
| Lastik Boyutu: | 205 55 R16 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder