Alman üreticiyi konforlu ve sürüş dinamiğine sahip
otomobilleriyle sıkça hatırlıyoruz. A4 bu bahsettiğimiz başlıklardan ikisine de
uyuyor. 3 farklı karoser seçeneğiyle otomobil severlere sunulan bu model,
AllRoad versiyonuyla test konuğumuz oluyor
Tasarım
İç Mekân
Motor
Konfor ve Yol Tutuşu
Audi A4 AllRoad değişken karakterli süspansiyon sistemiyle
dinamik ve konforlu sürüşü bir arada sunmayı başarıyor. Asfalt sürüşlerinde
neredeyse yol ve rüzgâr sesi almayan araç, hafif arazide konfordan ödün
vermiyor. S-Tronic şanzıman, hisli direksiyon ve 4 tekerlekten çekiş sistemini
çok iyi şekilde kombine eden otomobil, size maksimum düzeyde viraj performansı
sağlıyor. Ancak 4 çeker olmasına rağmen fazla zorladığınızda arkadan kopmalar
yaşatabiliyor. Ancak korkmayın ESP sistemi sizi güvende tutmak için elinden
geleni yapıyor.
Güvenlik
EuroNcap çarpışma testlerine Audi A4 sedan modeliyle 2009
yılında katıldı. Çarpışma esnasında kabini sağlam kalan Audi A4 sürücüye göğüs
ve bacakları haricinde yolcuya ise sol kaval kemiği haricinde maksimum koruma
sağladı. Yandan araç çarpmalarında vücudun her bölgesine maksimum koruma
sağlanırken, sabit bariyer çarpışmalarda ise göğüs kafesi haricindeki tüm
uzuvlarına maksimum koruma sağlamıştır. Arkadan çarpmalarda ise boyun bölgesine
sağladığı maksimum koruma ile çarpışma testlerinden 5 yıldız almayı başardı.
Yorum-Alper GÜLER
Konfor, hafif arazide de peşinizi bırakmıyor. Çünkü Audi A4
AllRoad şartlar ne olursa olsun konforu size başarılı bir şekilde sunuyor.
Şişkin çamurluklar otomobilin güçlülük temasını ön plana çıkarırken, bu detay
yüksek karoser yapısıyla desteklenmiş. İç mekanda ise her şey neredeyse dört
dörtlük. Asfalt kullanımlarda motor ve yol sesi almayan kabin, hafif arazide
cam tavanın azizliğine uğrayabiliyor. Viraj dinamiklerine baktığımızda 4 çeker
olmanın avantajını çok iyi kullanan Audi A4 AllRoad, uzun karoser yapısına
rağmen başarılı grafik çiziyor. Audi A4 AllRoad’u rayından çıkarmak güç ancak
çok fazla zorlarsanız arkadan kopmalar hissediliyor. Dizel üniteye sahip araç ile sakin kullanımlarda
yakıt ekonomisi rahat bir şekilde sağlanabiliyor. Yakıt konusunda sürücüye
sıkıntı yaratmayan araç vergi ve fiyat konusunda moral bozabilir. Araca
ödenecek bedelle gerçek bir D segment yol otomobili ve onun yanında gerçek bir
arazı aracı almak mümkün. Karar sizin...
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 2.0 TDI | |
Motor Hacmi: | 1968 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 177 Bg 4200 d/d | |
Maksimum Tork: | 380 bg 1750-2500 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 8,1 s | |
Maksimum Hız: | 210 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 7 lt | |
Şehir Dışı: | 5,4 lt | |
Karma: | 6 lt | |
Test: | 5,6 lt | |
CO2 Emisyonu | 156 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4721 mm | |
Genişlik: | 1841 mm | |
Yükseklik: | 1495 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2805 mm | |
Bagaj Hacmi: | 490 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 61 lt | |
Boş Ağırlık: | 1745 kg | |
Lastik Boyutu: | 245/45 R 18 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder